woensdag 19 oktober 2016

Joepie, ik heb een keurmerk van stichting Webwinkel Keur


Ooit was ik kleermaker en heb ik heel veel kleding gemaakt. Voor mensen die iets speciaals wilden, helemaal op maat en naar eigen ontwerp wat best bijzonder is. Ook feestjurken en toneelkleding. Zelfs een aantal trouwjurken, dat is natuurlijk echt heel leuk, samen stoffen uitzoeken, een mooi model bedenken en op naar de grote dag.

MODESHOW
De foto links is gemaakt op de modeshow na mijn examen. Ik was zo blij dat dit prachtige meisje wilde lopen in mijn zilveren jurk. Ze zag er echt zo fantastisch uit. 


SPECIALE BESTELLINGEN
Mijn absolute hoogtepunt was een rokkostuum voor een violist in het Philharmonisch orkest. De revers ingenaaid met paardenhaar zodat het mooi in model zou blijven en extra brede schouders waarop de viool kon rusten. Een heel spannende klus maar het was perfect gelukt en de violist was er heel erg blij mee.


MIJN KLEDING IN WINKELS
Ook verkocht ik aan winkels en het geeft echt een enorme kick als je je creaties in een etalage ziet liggen naast de grote merken.


CURSUS KLEDING MAKEN
In de avonduren gaf ik cursussen patroontekenen met tips & trucs van het kleding-maken. Mensen bleven jarenlang komen omdat het zo gezellig en ontspannend was.


JAREN LATER
Sinds alweer ruim 20 jaar nu heb ik een gewone (kantoor)baan maar ben daarnaast natuurlijk altijd wel met dingetjes bezig. Toen de kleinkindjes werden geboren ging ik weer breien en haken, fijn van die kleine truitjes en sokjes. Mijn kinderen vonden dat ik daar wat meer mee moest doen, weer wat creatiever bezig moest zijn en deden mij op mijn verjaardag een webwinkel cadeau. Als een gek moest ik spullen haken en breien om de winkel te vullen. 






Gierstonderleggers (kussentjes) hebben een preventieve werking
Nu geadviseerd wordt om het kindje op de rug te laten slapen bestaat meer kans op een afgeplat hoofdje. Om dit te voorkomen kun je een gierstonderlegger gebruiken. De gierst zorgt ervoor dat het gewicht van het nog weke schedeltje gelijkmatig verdeeld wordt. Het neemt de warmte van het hoofdje aan en voelt daardoor behaaglijk.
Mijn kleindochtertje had een gierstkussentje nodig omdat zij met haar voorkeurshouding een afgeplat hoofdje kreeg. Zo'n kussentje moet je zelf maken maar inmiddels zijn ze wel in mijn winkel te koop en worden ze aanbevolen door de antroposofische consultatiebureaus. 
Je kunt ze online bestellen en laten opsturen of ze kunnen worden opgehaald. Heerlijk om zoveel blije jonge gloednieuwe ouders te ontmoeten!


VERWEN-DINGEN VOOR JEZELF

Eigenlijk wil ik niet alleen maar met babyspul bezig zijn maar wil ik ook dingen verkopen die ik zelf zou willen hebben. Ik ben dus gek op tassen en heb ze in soorten en maten. Voor alle seizoenen en speciale gelegenheden en ook voor naar het werk met plaats voor laptop en iPad. In mijn winkel verkoop ik alleen tassen die ik zelf mooi vind!






Ook voor oorbellen heb ik een enorm zwak en deze van zilver met zwarte zoetwaterparels vind ik zo mooi...






Een ring is misschien een beetje lastig kopen online maar ik heb de meest gangbare maten gekozen en ze zijn echt prachtig, om een avondje mee te flonkeren of zo'n klein chique ringetje van zilver met goud zoals deze!









Natuurlijk blijf ik ook kinderdingetjes verkopen, maar anders. Verjaardagsjurkjes met lekker veel tierelantijntjes en ook jongenspakjes en allerlei mutsen. Handgemaakte maar ook veel kantenklare spullen. 


Hieronder zijn cape-jasjes in maat 74-80 die ik heb gemaakt voor het voor- en najaar. Van namaakbont en lekker gevoerd. Lijkt mij heerlijk.



En alle verpakkingen worden natuurlijk door mij in elkaar gezet, elke keer weer anders zodat je altijd een uniek en origineel cadeau hebt. Misschien vind ik dat nog wel het allerheerlijkst!



 ...en echt alles is heel betaalbaar...

Neem een kijkjeer is een hoop te zien!



Je kunt mij natuurlijk ook volgen op facebook

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen